Veelgestelde vragen
Kopen
Koop je fiets
Hoe werkt het online kopen van je fiets?
Je kunt je fiets hier kiezen. Configureer de fiets die je wilt bestellen: de kleur, framemaat en de eventuele accu. Dan klik je verder 'Naar overzicht'. Je fiets is nu aan je winkelwagen toegevoegd. Wanneer je op 'Vind winkel of bestel' klikt, wordt daarna gevraagd om een account aan te maken.
Een account is gemakkelijk om je bestelling later terug te kunnen zoeken en eventueel gegevens te wijzigen. Je gaat daarna door naar bestellen. Controleer je fiets en klik op 'Doorgaan naar betalen'.
Je kunt nu de Gazelle-winkel kiezen waar je je fiets wilt ophalen of die je fiets thuis komt bezorgen. Vul daarna de gevraagde betalingsgegevens in. Je kunt bij ons betalen met iDeal, Visa, Mastercard en Klarna. Selecteer je bank en vul de gegevens in. Je fiets is nu besteld.
Bekijk hier de stappen om online een fiets te kopen in onze webshop.
Heeft dit je vraag beantwoord?
Verzenden van je bestelling
Wanneer je je fiets bij Gazelle hebt besteld wordt je fiets altijd verzonden naar de geselecteerde Gazelle-dealer. Bij het afronden van je bestelling kies je een Gazelle winkel bij jou in de buurt. Na het bestellen van de fiets zorgt Gazelle dat jouw gekozen dealer op de hoogte is van jouw bestelling. Je kunt de status van je bestelling in de gaten houden via je Gazelle account.
Als de fiets bij de winkel is geleverd, maakt de dealer een afspraak met jou wanneer je de fiets kunt komen ophalen. Neem voor het ophalen van je fiets altijd de mail die je van ons hebt ontvangen en je identiteitsbewijs mee. De dealer controleert dan of jij daadwerkelijk de fiets bij Gazelle hebt besteld. Na alle controles wordt de fiets geheel op jou afgesteld en kun je meteen wegfietsen. Het is bij Gazelle alleen in overleg met de winkel mogelijk om je fiets thuis te laten bezorgen. Vraag naar de mogelijkheden bij de winkel
Levertijd van de fiets bij de dealer is afhankelijk van de beschikbare voorraad of productietijd. Bij vragen kun je contact opnemen met onze klantenservice via: bestelling@gazelle.nl of 0900-7070707.
Lees hier meer over het verzenden van je bestelling.
Heeft dit je vraag beantwoord?
Mijn framemaat is niet op voorraad
Het kan zijn dat je framemaat (tijdelijk) online niet op voorraad is. Je kunt bij ons altijd de voorraad in de winkel checken. Hiervoor ga je naar jouw favoriete fiets, stelt deze samen en klikt op 'Bekijk winkelvoorraad'. Je vindt dan winkels bij jou in de buurt en kunt nog filteren op winkels met voorraad.
Je kunt bij jouw Gazelle-winkel in de buurt altijd kijken of de fiets daar wel op voorraad is. De Gazelle-specialist kan ook voor je kijken of en wanneer de fiets weer beschikbaar komt en deze eventueel voor je bestellen bij Gazelle.
Heeft dit je vraag beantwoord?
Ik wil mijn bestelde fiets annuleren of retourneren
Je hebt via onze website een fiets besteld. Het kan zijn dat je deze bestelling wil annuleren, wanneer je de fiets nog niet hebt ontvangen, of dat je de fiets retour wil sturen na ontvangst. Dat mag uiteraard. Hier staat uitgelegd wat je moet doen om je bestelling te annuleren.
Heeft dit je vraag beantwoord?
Betalen bij Gazelle
Wat is een cadeau code en hoe krijg ik deze?
Een cadeau code is een code die je bijvoorbeeld via je werkgever kunt krijgen. Dit kan alleen wanneer jouw werkgever met Gazelle een regeling heeft getroffen en je dit via jouw werkgever gecommuniceerd hebt gekregen. De code ontvang je altijd vanuit jouw werkgever.
Er zijn geen losse (kortings- of cadeau) codes in omloop.
Heeft dit je vraag beantwoord?
Betalen met Klarna
Wat is de betaalmethode Klarna bij Gazelle?
Klarna is één van de snelst groeiende organisaties in Europa en een toonaangevende, betalingsprovider van oa achteraf betalen. Klarna’s ambitie is om voor alle shoppers, online en in winkels, de shopervaring te vereenvoudigen. Klanten hoeven alleen de meest noodzakelijke informatie te verstrekken als email adres en geboortedatum om hun aankoop te voltooien. Op deze manier kun je overal waar je bent eenvoudig iets kopen of het nu op je laptop of mobiel is.
Heeft dit je vraag beantwoord?
Hoe werkt achteraf betalen van Klarna?
Wanneer je een bestelling plaatst op Gazelle.nl kun je tot € 1.500,- achteraf betalen. Komt je bedrag hoger uit dan € 1.500,- dan vervalt deze betaalmethode.
Op het moment dat je kiest om je bestelling achteraf te betalen, krijg je van Klarna separaat een factuur. Klarna stuurt jou de factuur toe zodra wij hen hebben geïnformeerd dat bestelling is verstuurd. Deze factuur ontvang je via e-mail. Deze factuur betaal je aan Klarna in plaats van aan Gazelle, uiterlijk 14 dagen nadat je de bestelling hebt ontvangen. Het makkelijkst is om de factuur via de Klarna app te betalen. Maar je kunt hem ook via de online portal op klarna.com betalen.
Heeft dit je vraag beantwoord?
Doet Klarna of Gazelle een kredietcheck?
Zowel Gazelle als Klarna zullen geen kredietcheck doen die impact heeft op jouw kredietwaardigheid. Het is wel mogelijk dat Klarna een ‘niet-geregistreerde’ navraag doet, dit heeft geen effect op jouw kredietwaardigheid.
Heeft dit je vraag beantwoord?
Hoe betaal ik de rekening die ik van Klarna krijg?
Nadat je bestelling verzonden is krijg je een melding en heb je 14 dagen de tijd om je factuur te betalen met iDEAL of automatische incasso door in te loggen op de Klarna app of klarna.nl.
Log in op de Klarna app of portal en betaal met 1 klik. Gebruik je Klarna voor het eerst dan vragen ze je een aantal gegevens in te geven. Gebruik je Klarna vaker, dan hoef je hen alleen maar door te geven dat je hen wilt betalen. Je hebt dan geen bankgegevens of wachtwoorden meer nodig. Super simpel maar altijd veilig.
Heeft dit je vraag beantwoord?
Wat gebeurt er als ik te laat betaal?
Klarna of Gazelle berekenen geen kosten voor het gebruik van Betaal later. Als je nog niet aan Klarna hebt betaald op de uiterste betaaldatum genoemd in de betaalinstructies, wordt er per e-mail kosteloos een eerste herinnering gestuurd met een nieuwe betalingstermijn van 14 dagen.
Bij de tweede herinnering zal Klarna € 13,50 aanmaningskosten in rekening brengen. Blijft betaling uit dan kunnen deze kosten voor bedragen tot € 1.500,- oplopen tot 15% van het factuurbedrag, met een minimum van € 40,-.
Heeft dit je vraag beantwoord?
Hoe weet ik of Klarna mijn betaling heeft ontvangen?
Nadat Klarna je betaling heeft ontvangen, verstuurt Klarna een bevestiging naar het e-mailadres dat je hebt opgegeven. Geen e-mail ontvangen? Neem dan contact op met Klarna’s Customer Service team via de Klarna App. Houd hierbij je betalingsbewijs bij de hand.
Heeft dit je vraag beantwoord?
Ik heb mijn bestelling geannuleerd. Hoe lang duurt het voordat ik mijn refund ontvang?
Zodra wij je annulering verwerkt hebben, ontvang je het bedrag binnen 30 dagen terug op dezelfde manier als waarmee je betaald hebt.
Heeft dit je vraag beantwoord?
Wat gebeurt er met mijn factuur wanneer ik items geretourneerd heb?
Wanneer Gazelle je retour heeft ontvangen stuurt Klarna je een update van je factuur. Dan sluiten we je openstaande factuur af.
Heeft dit je vraag beantwoord?
Ik heb een factuur ontvangen, maar de fiets(en) nog niet?
Je hoeft nog niet te betalen wanneer je de bestelling nog niet hebt ontvangen. We adviseren je om contact op te nemen met onze klantenservice om naar een update te vragen.
Neem daarnaast ook contact op met Klarna's Customer Service Team zodat zij de vervaldatum van de betaling kunnen uitstellen. Of regel het heel makkelijk in de Klarna app.
Heeft dit je vraag beantwoord?
Hoe kan ik contact opnemen met Klarna?
Je kunt contact opnemen met Klarna via de app of via de online portal.
Heeft dit je vraag beantwoord?