Alles over het retourneren van je Gazelle-fiets
Annuleren van je bestelling
Je hebt via de website van Gazelle een fiets besteld die je nog niet hebt ontvangen. Het kan zijn dat je deze bestelling wil annuleren. Dat mag uiteraard. Hieronder staat uitgelegd wat je moet doen om je bestelling te annuleren.
-
Neem contact op met Gazelle klantenservice via 0900-7070707 (lokaal tarief) of via [email protected].
-
De Gazelle klantenservice annuleert jouw bestelling.
-
Je ontvangt binnen enkele dagen (maximaal 14 dagen) jouw geld terug (bij Lease/financieren ontvang je bericht dat je bestelling is geannuleerd).
Retourneren van je online bestelde fiets
Ben je toch niet tevreden met je Gazelle fiets? Dan mag je de overeenkomst binnen 14 dagen na ontvangst van de Gazelle dealer zonder opgaaf van reden herroepen. Hieronder staat uitgelegd wanneer je de fiets mag retourneren en hoe dat gaat.
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Neem contact op met Gazelle klantenservice via 0900-7070707 (lokaal tarief), via [email protected] of via het herroepingsformulier (hieronder te downloaden).
Heb je je fiets aangeschaft via Lease of Financieren dan nemen wij contact op met Volkswagen Pon Financial Services.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van de herroeping
Als je de overeenkomst herroept, ontvangt je alle betalingen die je tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.
Indien je slechts een deel van jouw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen jou terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen wij voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening brengen.
Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Heb je je fiets aangeschaft via Lease of Financieren dan ontvang je bericht dat je automatische incasso is geannuleerd (bij Lease of Financieren). Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
Voorwaarden voor retourneren:
- De fiets is schoon.
- De fiets is onbeschadigd.
- De fiets is compleet (al het meegeleverde is aanwezig).
- Alleen bij elektrische fiets: er is maximaal 5 km gereden met de fiets.
- Alleen bij elektrische fiets: accu en oplader zijn aanwezig en indien redelijkerwijs mogelijk originele verpakking.
Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Fiets retour sturen
Als je hebt aangegeven de fiets te willen retourneren kun je ervoor kiezen om de fiets terug te sturen naar ons (Koninklijke Gazelle N.V., Wilhelminaweg 8 / Postbus 1, 6951 BP Dieren / 6950 AA Dieren), maar wij geven er de voorkeur aan dat je naar de Gazelle-dealer gaat om jouw fiets in te leveren. Dit is dezelfde dealer als waar je de fiets hebt opgehaald.
Samen met de Gazelle-dealer doe je een laatste controle van de fiets. Je ontvangt van de dealer een retourbewijs. Dit retourbewijs is voor je eigen administratie en jouw bewijs dat je de fiets in goede staat hebt ingeleverd. Indien je ervoor kiest om de fiets terug te sturen zijn de gemaakte kosten voor verzending voor jou. Je kunt de fiets terugsturen naar de dealer waar je je fiets hebt opgehaald.
Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht. Download deze hier.