Verzenden en retouren van je bestelling

Heb je een fiets bij Gazelle besteld en wil je weten hoe het werkt met de verzending van je bestelling? Of heb je vragen over het retour sturen van je bestelling? Lees hieronder meer over het verzenden en retourneren van je fiets.

Verzenden

Wanneer je je fiets bij Gazelle hebt besteld wordt je fiets altijd verzonden naar de geselecteerde Gazelle-winkel. Bij het afronden van je bestelling kies je een Gazelle-winkel bij jou in de buurt. Na het bestellen van de fiets zorgt Gazelle dat jouw gekozen fietsenwinkel op de hoogte is van jouw bestelling. Je kunt de status van je bestelling altijd inzien via je Gazelle account.

Als de fiets bij de winkel is geleverd, maakt de dealer een afspraak met jou wanneer je de fiets kunt komen ophalen. Een aantal winkels kan je fiets ook thuis bezorgen. Vraag jouw winkel naar de mogelijkheden. Neem voor het ophalen van je fiets altijd de mail die je van ons hebt ontvangen en je identiteitsbewijs mee. De dealer controleert dan of jij daadwerkelijk de fiets bij Gazelle hebt besteld. Na alle controles wordt de fiets geheel op jou afgesteld en kun je meteen wegfietsen. 

Levertijd van de fiets bij de dealer is afhankelijk van de beschikbare voorraad of productietijd. Bij vragen kun je contact opnemen met onze klantenservice via: [email protected] of 0900-7070707. 

Verzenden van je bestelling

De status van je bestelling

Je bestelling kan van aankoop tot levering verschillende statussen krijgen, deze kun je inzien in je Gazelle account. Hieronder geven wij je uitleg over de verschillende statussen om je zo goed mogelijk op de hoogte te houden van je bestelling.

  • Wordt vastgehouden: we hebben je bestelling ontvangen, maar helaas is er iets misgegaan. Neem contact op met de klantenservice om dit te verhelpen.
     
  • In afwachting van betaling: we hebben nog geen betaling ontvangen.  

  • In behandeling: we zijn je bestelling aan het samenstellen en verwerken. 

  • Wordt verwerkt: we zijn je bestelling aan het samenstellen en verwerken. 

  • Bestelling bevestigd: we hebben je bestelling in goede orde ontvangen. 

  • Onderweg naar winkel: je fiets heeft onze fabriek verlaten en wordt verzonden naar jouw Gazelle-winkel. 

  • Afgeleverd bij winkel: je fiets is afgeleverd bij jouw Gazelle-winkel en we wensen je alvast veel fietsplezier. 

Retourneren van je bestelling

Ben je toch niet tevreden met je Gazelle fiets? Dan mag je de overeenkomst binnen 14 dagen na ontvangst van de Gazelle dealer zonder opgaaf van reden herroepen. Belangrijk is dat de fiets niet gebruikt en dat de fiets als nieuw verkocht kan worden. Bij twijfel over de fiets adviseren wij je om de fiets bij de dealer te bekijken en te laten staan om gebruikssporen te beperken.

Wanneer je de fiets niet ophaalt bij de winkel, neemt de dealer contact op met Gazelle om de order te annuleren. De dealer kan de fiets dan overnemen of retour sturen naar Gazelle. We kunnen ook contact met jou opnemen om te vragen waarom de fiets niet wordt opgehaald. 

Hoe kan je de fiets retourneren? Dat kun je hier lezen!

Retourneren van je bestelling