Reviews over Koninklijke Gazelle

4.1 / 5
Gemiddelde score uit 2016 reviews
Grenoble fiets: Waardeloos display8/15/2025

Ik heb een gazelle grenoble c7. Hij fietst heerlijk en ook de flowapp is prima. Motor is lekker krachtig en geeft goed ondersteuning. Maar dat schermpje is echt een aanfluiting!! Je kijkt er scheef op zodat je het amper kunt aflezen en het is zo klein dat je een leesbril nodig hebt om het af te lezen. Wat mij betreft een gigantische miskleun van gazelle!! Je kunt er nog een ander scherm op laten zetten maar dat kost je dan nog eens ca 100 euro extra. En dat omdat gazelle er geen fatsoenlijk scherm er standaard op wou zetten? Belachelijk! Maar verder bevalt hij echt prima.

Reactie van Koninklijke Gazelle8/15/2025

Beste JW. Dankjewel voor deze review over de Gazelle Grenoble C7. Ik geef jouw feedback over het display door aan mijn collega's van productontwikkeling. Dan kan daar met de ontwikkeling van nieuwe modellen rekening mee gehouden worden. Veel fietsplezier! Groeten, Joris.

Gazelle easy flow, batterij8/15/2025

Sinds januari 2025 in het bezit van deze fiets, de fiets bevalt prima, wat vervelend is en dus daarom geen vijf sterren, bij bijna elke fietstocht valt onderweg wel een keer de batterij uit, regelmatig ook twee keer. aanzetten en het werkt weer, maar dat is niet fijn, ook lastig voor de fietsenmaker om dan het probleem vast te stellen. Vandaag was ook nog de kilometerstand veranderd, ik was blij, net over de 3000 en toen uitval batterij en kilometerstand 2960. Dat was ook de druppel om dit maar even te melden. Jammer want verder hele fijne fiets.

Reactie van Koninklijke Gazelle8/15/2025

Beste Gerard. Wat vreemd dat de accu soms uitvalt tijdens het fietsen. Het lijkt erop dat er ergens in het systeem een contact niet helemaal goed is. Ik kan me voorstellen dat dat lastig is om vast te stellen door een dealer als bij het testen niet gebeurd. Weet je of de dealer hiervoor al eens contact heeft opgenomen? Groeten, Joris.

Gazelle experience center in Groningen…8/12/2025

Gazelle experience center in Groningen bezocht, waar ik uitstekend geadviseerd werd door Remco. Hij vertelde uitgebreid over zowel de meest geschikte fiets voor mij, als de optimale framehoogte en instellingen van deze fiets. Er werd echt geluisterd, uitgeprobeerd en getest. Echt een fijne ervaring.

Reactie van Koninklijke Gazelle8/12/2025

Wat fijn dat mijn collega's in Groningen je goed hebben geholpen. Ik geef jouw complimenten door. Groeten, Joris.

Klantvriendelijk bestelproces8/9/2025

De website was helder, het bestelproces was eenvoudig en de aflevering via de lokale fietswinkel was uitermate handig.

Reactie van Koninklijke Gazelle8/11/2025

Goed om te lezen dat het online bestellen van de fiets gemakkelijk is verlopen. Ik wens je heel veel fietsplezier! Groeten, Joris.

We zijn al 13 jaar in het bezit van een…8/8/2025

We zijn al 13 jaar in het bezit van een Gazelle Orange EXTA - Frame GZ 5626504 , door omstandig heden hebben we deze een jaar niet kunnen gebruiken. Nu we er terug klaar voor waren, doet de display het niet meer, waardoor elektrisch rijden niet meer mogelijk is. hoe kan ik een nieuwe display bekomen. reeds bij een dealer in de buurt geweest, maar zonder resultaat, hebben jullie soms nog een Display, of hoe kan ik er nog een bekomen?

Reactie van Koninklijke Gazelle8/8/2025

Wat vervelend om te horen dat het display het niet meer doet. We hebben hiervoor een alternatief display. Het artikelnummer is 998008100. Gazelle verkoopt geen onderdelen rechtstreeks aan consumenten. Om deze reden wil ik je graag doorverwijzen naar één van onze Gazelle-dealers. Zij kunnen de onderdelen wel bij ons bestellen. Groet Maaike

Matige communicatie klantenservice Gazelle8/8/2025

Als (ex) Pon medewerker met korting fiets besteld. Verwachte levertijd was 1-8-25. Op 1-8-25 niets van Gazelle of fietsenmaker gehoort, dus klantenservice Gazelle maar bellen, en ordernummer doorgegeven om naar status te vragen. Kon (of wilde) medewerker niet geven, en moest is de fietsen maker bellen die fiets ging afleveren. Dus dat gedaan en kon wel direct zien dat ie op 5-8-25 daar geleverd zou worden. Het lijkt me normaal als ik ergen iest besteld, en betaald dat ik daar ook moet vragen wanneer iest geleverd gaat worden, en niet dan naar een derde partij.

Reactie van Koninklijke Gazelle8/8/2025

Beste Ad. Wat vreemd dat je geen duidelijk antwoord hebt gekregen over de status van je bestelling. Met het bestelnummer kunnen wij de status inzien en aan je doorgeven. Ik heb je bestelling gevonden en zie dat de fiets vandaag (8-8) wordt geleverd bij de dealer. De dealer moet de fiets nog rijklaar maken. OVerleg met de dealer vanaf wanneer je de fiets kan ophalen. Ik wens je heel veel fietsplezier. Groeten, Joris.

Op 31-07-2025 op afspraak E-bike…8/5/2025

Op 31-07-2025 op afspraak E-bike testcenter Gazelle in Groningen bezocht. Adviseur Remco. In ons 81e jaar weten we zo langzamerhand wel wat we willen. Omdat de balans op oudere leeftijd toch wat minder wordt hadden we onze keuze al gemaakt. We fietsten in Groningen op de Gazelle Easyflow omdat dat de fiets is waarbij je met beide voeten bij stilstand stvig staat. De fiets beviel ons. Dus op de terugweg zijn we naar Witmarsum doorgereden. Omdat de inruilprijs van onze oide Gazelle naar de zin was hebben we de Gazelle Easyflow nog diezelfde middag bij fietshandel Elgersma besteld. Nu is het wachten op de levering.

Reactie van Koninklijke Gazelle8/5/2025

Beste Simon. Wat leuk om te lezen dat je de Easyflow hebt besteld. Nog even geduld en je kan op pad. Ik wens je veel fietsplezier! Groeten, Joris.

Ik ben ongeveer 2jaar in het bezit van…8/2/2025

Ik ben ongeveer 2jaar in het bezit van een Easy Flow fiets en ik snap er niets van dat sommige mensen zeggen dat dit een fijne fiets is. Hij heeft voor mij maar 3 plus punten. 1. Je kan met je voeten op de grond als je op het zadel zit. 2. Goed zadel. 3. Een goed spiegeltje. Voor de rest is het kommer en kwel met deze fiets De ondersteuning van de motor is ver onder de maat. Met wat harde wind van voren of wat oplopende weg valt de ondersteuning bijna volledig weg Dan praat ik nog niet van een wat steiler viaduct of dijkje dat je op moet.Dan moet je helemaal opletten om niet stil te vallen. Het op en terug schakelen laat ook veel te wensen over. Het sturen gaat een beetje te soepel waardoor je wel wat swiebert vooral als je je hand moet uitsteken. Bij het aanfietsen vanuit stilstand is ook vaak een probleem zeker als de weg een beetje oploopt dan kan je niet genoeg snelheid ontwikkelen om je andere been bij te zetten.

Reactie van Koninklijke Gazelle8/4/2025

Beste Martinus. Wat jammer om te lezen dat de Easyflow niet volledig voldoet aan jouw verwachtingen. De Shimano motor heeft een koppel van 50 NM en dat is voldoende voor heuvelachtig terrein. Heb je bij de dealer de motor instellingen laten controleren? Wellicht kan hier een aanpassing op gedaan worden zodat de motor beter geactiveerd wordt om het benodigde vermogen af te geven. Ik raad je aan om dit met de dealer te bespreken. Groeten, Joris.

Service gazelle testcenter Waalwijk 8/2/2025

Uitermate te spreken over de service die het testcenter heeft verleend. Er was het een en ander niet in orde met de fiets, wij zijn hiermee langsgekomen en ze hebben de fiets helemaal nagekeken en hersteld. Nu is het weer een prettige fiets!

Reactie van Koninklijke Gazelle8/4/2025

Beste Piet. Dankjewel voor deze uitgebreide review. Fijn dat de issues goed zijn opgelost en je lekker op pad kan. Ik wens je veel fietsplezier. Groeten, Joris.

Grenoble c5 valt zwaar tegen (en de service van Gazelle ook)7/30/2025

Eind januari 2025 een nieuwe Grenoble C5 gekocht. De zwaardere motor (Bosch Performance Line met een koppel van 75 Nm) sprak me aan, de grotere batterij (grotere actie radius = minder vaak opladen), de fietshouding, de KIOX 300 met navigatie. Februari was een natte maand, maar eind februari eindelijk eens een fiets tochtje kunnen maken. De trap ondersteuning van de motor viel me zwaar tegen. Veel zwaarder dan met andere elektrische fietsen, veel zwaarder dan je van een 75 Nm motor mag verwachten. Dus direct contact opgenomen met Gazelle, die me na een tijdje verwees naar de dealer (logisch eigenlijk). Naar de dealer geweest, vanalles geprobeerd met de fiets en de fiets uiteindelijk terug naar de fabriek. Daar heeft hij weken gestaan om vervolgens tot de conclusie te komen "dat de fiets aan de standaarden voldoet". Fiets terug naar de dealer, nóg eens getest, en uiteindelijk bij de dealer ingeleverd omdat ik hem helemaal niet goed ondersteuning vind geven. Daarop kwam er een aanbod van Gazelle: 1) voortaan fietsen op turbo (en de mindere actieradius is niet zo belangrijk) 2) ofwel ze nemen de fiets terug tegen 85% om een nieuwe Gazelle fiets te kopen (let wel, dit is een nieuwe fiets waarvan ik vanaf het begin niet tevreden was). Uiteindelijk heb ik voor de 2e optie gekozen en ben in het test centrum terug gegaan om een andere Gazelle fiets uit te kiezen. Ik vind dat Gazelle hier slechte service verleend heeft, mijn klacht niet serieus genomen heeft (ik heb verschillende keren gevraagd om zélf eens een flinke fiets tocht te maken op die fiets en het zélf te constateren én dat ook te vergelijken met andere elektrische fietsen). Mijn vertrouwen in een gevestigde waarde als Gazelle fietsen en hun service is weg. UPDATE 11 augustus: Gazelle heeft gereageerd op mijn ticket van 12 dagen geleden. Ze komen tot de conclusie dat de fiets al door hun diensten beoordeeld is er dat er volgens hun niks mis is MET DE MOTOR (NB dat heb ik ook nooit beweerd; ik heb altijd gezegd dat de fiets zwaarder trapt, zwaarder dan andere elektrische fietsen, zwaarder ook dan een Gazelle fiets met een minder sterke motor). Derhalve veranderd er niks aan hun conclusie.

Reactie van Koninklijke Gazelle7/31/2025

Beste Antwerpen. Wat jammer om te lezen dat je deze ervaring hebt gehad met jouw nieuwe Gazelle Grenoble C5. Helaas kan is zonder details niet controleren of er intern mogelijk iets niet goed is gegaan. Ik wil je vragen om een bericht achter te laten via het contact formulier op onze website of met onze klantenservice te bellen. Er is een ticket aangemaakt. Je kan refereren naar ticket 1125009. Ik kijk het graag voor je na. Groeten, Joris.