Reviews over Koninklijke Gazelle

4.1 / 5
Gemiddelde score uit 1985 reviews
Wacht al ruim drie weken op een nieuw…6/13/2025

Wacht al ruim drie weken op een nieuw achterwiel ( garantieclaim) van mijn Gazelle C7+Paris . Bij nader informeren vandaag via de dealer, gooit Gazelle daar zonder opgaaf van redenen nog eens drie weken bovenop voordat dat achterwiel geleverd wordt??? ( Nieuwe termijn is nu weer week 27) Een nieuwe fiets fabriceren en promoten kunnen ze wel bij Gazelle, maar als het om garantie-onderdelen gaat, en in dit geval een compleet achterwiel , tijdig en toegezegd via de dealer op te sturen naar de dealer , Gazelle vervolgens in gebreke blijft door het vooral niet nakomen van gemaakte afspraken, bovendien Gazelle zich dit klaarblijkelijk kan permitteren door een klant zes weken of mogelijk nog langer te laten wachten op een achterwiel. Slechte en vooral een teleurstellende service van Gazelle!!

Gewoon doene6/8/2025

Aardig personeel en deskundig advies en begeleiding

snelle bij afleveren6/7/2025

gazelle fiets is een goede fiets met fietservaring en snelle bij afleveren.

gazelle avignon c8 hmb connect6/6/2025

ik heb nu bijna een jaar de gazelle avignon c8 hmb connect rijden doet hij echt wel prima ...maarrrrrrr... ik ga even bij het begin beginnen voordat ik de avignon heb gekocht was ik de trotse bezitter van een gazelle paris c7+ de fiets en winkel beviele me en me vrouw kocht een gazelle miss-grace e bike nie veel late me dochter een heavy duty en me zoon een esperit . allemaal een gazelle en zonder problemen . na 4,5 jaar en 25 duizend km verder was de paris aan vervanging toe .via revieuws een de gazelle avignon c8 hmb connect gekocht geen goedkoop fietsje dus verwacht je ook wat . nu een jaar verder ben ik eigenlijk best bedroefd . de probleem 1 kwam al na de eerste regenbui . een scherp schurend geluid nadat ik door de regen heb gefietst dat na 3 minuten dan weer weg gaat . probleem niet te vinden en gedacht word aan de motor die zou dan moeten worden opgestuurd en dat ik de fiets 6 weken kwijt ben zonder vervanging .. contact gehad met de gazelle zelf over dit probleem hebben een ticket aan gemaakt maar na 2 maanden geen resultaat weer aan gekaart bij de winkel en nu gaan ze uit voor zorg het vliegwiel maar vervangen in de hoop dat dat het is .. probleem 2 de enviolo kabel brak na 5 maanden verroest door . probleem 3 en deze is bekend bij de gazelle de remmen de piepen schuren en kraken waardoor je dus niet hoort dat je blokken versleten zijn wat dus nu gebeurt is en schijnbaar de remschijf vervangen moet worden . probleem 4 onder het stuur zit een plastic kapje als dit warm word ( bij mooi weer ) gaat dit kraken zeer irritant . de fiets heeft het afgelopen jaar meer bij de fietswinkel gestaan als me paris in 4,5 jaar en nu word het wel elke keer onder garantie opgelost . vraag me dan ook af of ik een mandag ochtend model heb gehad of dat de avignon eigenlijk misschien helemaal geen goede fiets is . ik zit nu te denken aan een andere fiets alleen vraag ik me af wat dan een reeele inruil prijs want prijs kwaliteit bij deze fiets heb ik persoonlijk wel een probleem mee .

Slechte kwaliteit6/6/2025

Ik heb in september 2022 een gazelle heavy duty fiets gekocht voor mijn zoon. Nu is de krat met stangen en al van de fiets gevallen tijdens het fietsen. Gelukkig is er niemand gewond geraakt. Na overleg met de fietsenmaker blijkt ook dat de balhoofdlagers van het stuur kapot zijn, hetgeen volgens de fietsenmaker een veel voorkomend probleem is bij een Gazelle fietsen Helaas blijft Gazelle zich op het standpunt stellen dat er na 2 jaar geen garantie meer is op onderdelen, hetgeen ik onbegrijpelijk vind. Ik koop een dure fiets waarvan Gazelle zelf aangeeft dat het een kwaliteit fiets is en nu er allerlei dingen kapot gaan, geven ze niet thuis. Je kan beter een goedkope fiets kopen en als die kapot is een nieuwe kopen. Reparaties aan een fiets zijn zo duur dat het geen zin heeft om deze te laten maken.

Reactie van Koninklijke Gazelle6/6/2025

Wat vervelend om te horen dat je problemen hebt ervaren met je Gazelle fiets. Het is zeker teleurstellend wanneer een product niet aan je verwachtingen voldoet. Wil je een dm sturen zodat ik contact met je kan opnemen. Groetjes Maaike

Antwoord op Joris6/5/2025

Beste Joris, dank voor uw antwoord. Jammer dat ik u niet kan antwoorden op uw bericht, vandaar dat ik nog een review schrijf. Dit is exact wat ik bedoelde met geen service. Zoals ik al aangaf heb ik al eerder contact gehad met gazelle en heb dit telefonisch en per mail gedaan. Uw collega bij jullie service desk gaf mij al aan dat het moeilijk zal zijn om bij een andere dealer, dan waar de fiets is gekocht, te laten repareren met garantie. Dat u omschrijft dat de service bij “het zwarte fietsenplan” stroef verloopt is een understatement. Ik ben daar geschoffeerd door een meneer die incompetent is en mijn fiets verknalt heeft. Dit tot 5 x aan toe. Ik heb nog nooit eerder een review geschreven, aangezien ik het zonde van mijn tijd vind. Dat zegt duidelijk genoeg over het onrecht wat mij is aangedaan en ben erg teleurgesteld.

Reactie van Koninklijke Gazelle6/6/2025

Beste Daniël, vervelend om te horen dat het nog niet opgelost is. Wil je mij een dm sturen zodat ik contact met je op kan nemen. Groetjes Maaike

Super geregeld bij gazelle in Groningen.6/4/2025

Super geregeld bij gazelle in Groningen.

Reactie van Koninklijke Gazelle6/5/2025

Dankjewel. Ik geef jouw complimenten door aan mijn collega's in Groningen. Ik wens je vast heel veel fietsplezier met jouw nieuwe fiets. Groetjes, Joris.

geen antwoord op ticket en vraag naar factuur6/4/2025

Ik vind het apart dat als ik een fiets online bestel en deze op dat moment moet betalen ik daar geen factuur voor krijg.. Die komt pas beschikbaar op het moment dat de fiets naar de gekozen dealer wordt verzonden. Tevens lijkt het erop dat mijn ticket dat ik heb aangemaakt niet wordt gelezen. Krijg wel reactie, maar geen antwoord op mijn vragen. Als je een fiets koopt van ruim 3000 euro verwacht je iets meer. Beste Joris, ook ik kan niet reageren op je bericht, dus vandaar even toevoeging in deze beoordeling. Het ticket nr is 1101700

Reactie van Koninklijke Gazelle6/5/2025

Hoi Mike. Het klopt dat de factuur wordt opgemaakt als de fiets wordt verzonden naar de dealer. Op de factuur wordt altijd het framenummer van de fiets vermeld. Dat framenummer is pas bekend op het moment dat de door jou bestelde fiets uit het magazijn gehaald wordt om op transport te gaan naar de dealer. Je hebt het framenummer nodig om een verzekering af te sluiten voor je fiets. Met de factuur waarop het framenummer staat vermeld kan je de verzekering in orde maken. Heb je het ticketnummer voor mij waarin jouw mail is vastgelegd met de vragen? Ik zoek deze graag voor je op. Groet, Joris.

Nooit meer een Gazelle fiets 6/4/2025

Heb 2 jaar geleden een gazelle HeavyDutyNL T3 aangeschaft bij het zwarte fietsenplan. Ik heb na een onderhoudsbeurt bij het zwarte fietsenplan alleen maar ellende met deze fiets. Ketting en kettingkast loopt aan en is na 7 reparaties nog steeds niet opgelost. Ben aan het 3e zadel toe, de laatste keer ook bij zwarte fietsenplan laten repareren, wilde ze mij ook berekenen terwijl dat garantie was en blijkt verkeerd gemonteerd en daarom afgebroken. Heb ook het stuurslot moeten laten vervangen voor een behoorlijk bedrag. Inmiddels al zoveel geld aan reparaties uitgegeven. Zwarte fietsenplan is voor mij geen optie meer, ben daar schandalig behandeld. Heb 2 x contact opgenomen met gazelle zelf en volgens hun moet ik het bij de dealer oplossen. Zou willen dat ik deze, voor mij dure fiets, nooit had gekocht! Ik heb deze nodig voor mijn werk in de zorg en heb nu al meerdere malen gehad dat ik niet bij mijn cliënten kan komen die van mij afhankelijk zijn. Heb dit met mijn vorige andere merken fietsen nooit gehad. Service bestaat niet meer in Nederland en zeker niet bij de grote bedrijven. Je geeft je geld uit en verder zoek je het maar uit! Is niet mogelijk 0 sterren te geven, want dat is wat het moet zijn.

Reactie van Koninklijke Gazelle6/5/2025

Hoi Daniël. Wat vervelend dat je deze issues hebt ervaren met jouw fiets. Omdat mijn collega's bij de klantenservice technsche problemen op afstand niet kunnen beoordelen verwijzen zij jou naar de Gazelle dealer. Dat is jouw aanspreekpunt voor service en garantiekwesties. Op het moment dat een dealer vragen heeft over een technische kwestie kan deze altijd contact opnemen met onze afdeling service en garantie voor verdere ondersteuning. Verloopt het contact met jouw dealer stroef, dan kan je altijd de keuze maken om naar een andere Gazelle dealer te gaan. Een erkende dealer vind je eenvoudig via de tool op onze website. Groetjes, Joris.

Eerst testcentrum in Hoevelaken6/4/2025

Eerst testcentrum in Hoevelaken, en daarna de communicatie met Gazelle,zeer correct

Reactie van Koninklijke Gazelle6/4/2025

Hoi Cees. Dankjewel voor dit compliment. Heb je je nieuwe fiets al besteld? Ik wens je vast heel veel fietsplezier met jouw nieuwe fiets. Groetjes, Joris.