Veelgestelde vragen

Onderdelen & Accessoires

Onderdelen

Mag ik zelf onderdelen vervangen?

In de gebruikershandleiding van je fiets staan de eenvoudige reparaties die je zelf kunt uitvoeren. Voor grotere reparaties of vervangingen van onderdelen kun je terecht bij de Gazelle dealer

Hoe kan ik onderdelen voor mijn Gazelle-fiets bestellen?

Onderdelen bestel je gemakkelijk via jouw Gazelle-specialist. De dichtsbijzijnde Gazelle fietsenwinkel vind je hier.

Zijn er nog onderdelen beschikbaar voor mijn fiets, bijvoorbeeld bij een ouder model?

Je Gazelle dealer kan met het framenummer van je fiets nagaan of er nog onderdelen beschikbaar zijn. Als originele onderdelen niet leverbaar zijn, kan de dealer bij ons navragen of er een passend alternatief is.

Kan ik onderdelen toevoegen aan mijn fiets die er oorspronkelijk niet op horen, zoals een drager

Of een onderdeel past op jouw fiets, kun je overleggen met jouw Gazelle dealer.

Kan ik onderdelen rechtstreeks bij de fabriek bestellen?

Nee, vervangende onderdelen leveren wij uitsluitend via onze Gazelle dealers.

Volgens de dealer is het onderdeel niet meer beschikbaar, is dat echt zo?

Ja, de dealer kan in ons bestelprogramma zien of het onderdeel nog leverbaar is en wat de verwachte levertijd is.

Waarom duurt het zo lang voordat mijn onderdeel geleverd kan worden?

We doen ons best om onderdelen snel te leveren, maar soms kan er vertraging zijn door problemen bij onze toeleveranciers.

Kan ik onderdelen ook ergens anders bestellen?

Ja, je kunt originele Gazelle onderdelen ook bij andere aanbieders bestellen. Houd er wel rekening mee dat garantiekwesties via de verkopende partij moeten worden afgehandeld.

Mijn onderdeel valt binnen garantie, maar mijn dealer wil geen actie ondernemen. Wat nu?

De dealer beoordeelt of het een garantiekwestie betreft. Slijtage valt niet onder de garantievoorwaarden. Raadpleeg onze garantievoorwaarden, specifiek paragraaf 3.2.

Mag mijn dealer arbeidskosten in rekening brengen?

Ja, je dealer mag zelf bepalen of er arbeidskosten worden gerekend.

Hoe bestel ik een nieuwe fietssleutel?

Gazelle levert geen vervangende sleutels. Je bestelt een nieuwe sleutel via www.fietssleutels.nl.

Zijn er losse accu's voor elektrische fiets verkrijgbaar?

Via de Gazelle-winkel zijn losse accu’s verkrijgbaar

Kan ik het onderhoud bij alle fietsenwinkel laten uitvoeren?

Ja, het onderhoud kan uitgevoerd worden bij elke Gazelle fietsenwinkel. Vind een Gazelle fietsenwinkel in mijn buurt.

Accessoires

Welk kinderzitje past er op mijn fiets?

Voor advies over het juiste kinderzitje voor jouw fiets, kun je terecht bij je Gazelle dealer.

Welke fietstas past op mijn fiets?

De Gazelle dealer helpt je graag met advies over de beste fietstas voor jouw fiets.

Past mijn fiets op een universele fietsendrager?

Dit verschilt per merk fietsendrager. Neem contact op met de aanbieder van de fietsendrager voor advies.

Heb ik een extra slot nodig voor mijn verzekering?

Dit hangt af van de voorwaarden van je fietsverzekering. Neem contact op met je verzekeraar voor meer informatie.

Mag een hondenkar aan mijn fiets bevestigd worden?

Dit hangt af van de wijze van bevestiging van de fietskar. Je dealer kan je hierover informeren.

Is er een hoes voor mijn geïntegreerde accu wanneer ik deze eruit haal?

We bieden zelf geen hoes aan, maar je kunt bij je dealer navragen of zij een passende batterij cover hebben.

Kan ik een speed pedelec helm bij Gazelle kopen?

Nee, bij ons kun je online (nog) geen accessoires kopen. Een helm, welke geschikt is voor een speed pedelec, kun je bij onze Gazelle-winkels verkrijgen.

Wat is het MIK systeem op een Gazelle fiets?

MIK staat voor Mounting Is Key. Dit is een bevestigingssysteem om accessoires, zoals een fietstas, op je fiets te bevestigen. Door dit systeem kun je binnen enkele seconde van accessoire wisselen op je Gazelle-fiets.