Alles over het retourneren van je Gazelle-fiets

Annuleren van je bestelling

Je hebt via de website van Gazelle een fiets besteld die je nog niet hebt ontvangen. Het kan zijn dat je deze bestelling wil annuleren. Dat mag uiteraard. Hieronder staat uitgelegd wat je moet doen om je bestelling te annuleren.

  1. Neem contact op met Gazelle klantenservice via 0900-7070707 (lokaal tarief) of via bestelling@gazelle.nl.

  2. De Gazelle klantenservice annuleert jouw bestelling.

  3. Je ontvangt binnen enkele dagen (maximaal 14 dagen) jouw geld terug (bij Lease/financieren ontvang je bericht dat je bestelling is geannuleerd).

Heb je je fiets niet direct gekocht maar voor Leasen of Financieren gekozen? Dan is het mogelijk dat je al een BKR-check van Volkswagen Pon Financial Services hebt ontvangen. Zolang je je fiets nog niet hebt ontvangen kun je je bestelling annuleren. In plaats van dan Gazelle je bestelling annuleert, nemen wij contact op met Volkswagen Pon Financial Services en annuleert daar jouw bestelling. 

Retourneren van je online bestelde fiets

Wil je je online bestelde fiets retourneren? Dat kan, kosteloos en zonder opgaaf van reden. Hieronder staat uitgelegd wanneer je de fiets mag retourneren en hoe dat gaat.

1. Om de fiets te kunnen retourneren binnen 14 dagen na ontvangst van de fiets, is het van belang dat de fiets weer als nieuw kan worden verkocht. Voorwaarden voor retourneren:

  • De fiets is schoon.
  • De fiets is onbeschadigd.
  • De fiets is compleet (al het meegeleverde is aanwezig).
  • Alleen bij e-bike: er is maximaal 5 km gereden met de fiets.
  • Alleen bij e-bike: accu en oplader zijn aanwezig en in originele verpakking.

 

2. Neem contact op met Gazelle klantenservice via 0900-7070707 (lokaal tarief), via bestelling@gazelle.nl of via het herroepingsformulier (hieronder te downloaden). Heb je je fiets aangeschaft via Lease of Financieren dan nemen wij contact op met Volkswagen Pon Financial Services.

3. Als je telefonisch contact hebt gehad met de Gazelle klantenservice, ga je naar de Gazelle-dealer om jouw fiets in te leveren. Dit is dezelfde dealer als waar je de fiets hebt opgehaald.

4. Samen met de Gazelle-dealer doe je een laatste controle van de fiets. Je ontvangt van de dealer een retourbewijs. Dit retourbewijs is voor je eigen administratie en jouw bewijs dat je de fiets in goede staat hebt ingeleverd.

5. Je ontvangt binnen enkele dagen (maximaal 14 dagen) jouw geld terug of bericht dat je automatische incasso is geannuleerd (bij Lease of Financieren).

Download het formulier voor herroeping hier