Veelgestelde vragen

Geniet van een compleet fietspakket via het financieren van je Gazelle 
Antwoord op de meest gestelde vragen vindt je hier.

Financieren
  • Met financieren kun je een volledig pakket met Gazelle fiets, garantie, verzekering en pechhulp voor een vast bedrag per maand eenvoudig online kopen. Je kiest zelf je favoriete fiets, en configureert de opties die je wilt afnemen. Bijvoorbeeld je accu, verzekering en pechhulp of Verlengde Garantie (alleen mogelijk bij e-bikes met Panasonic of Impulse systeem). De fiets is direct na de eerste betaling jouw eigendom en wordt in 24, 36 of 48 termijnen afbetaald aan Volkswagen Pon Financial Services.

  • Bekijk hier het volledige en actuele assortiment van de fietsen die beschikbaar zijn.

  • De framemaat wordt berekend aan de hand van je binnenbeenlengte. De framemaat bepaalt de framehoogte van de fiets, maar dat is slechts een indicatie. Bij het Gazelle Experience Center in Amersfoort kun je je framemaat gemakkelijk laten berekenen door de framemaatmeter.

    De framemaat ofwel framehoogte is de afstand van de trapas tot aan het punt van het frame waar de zadelpen er uitkomt uitgedrukt in centimeters.

    Bekijk hier welke framemaat voor jou geschikt is!

  • Nee, het is niet mogelijk om je oude fiets in te ruilen bij het financieren van je fiets.

  • Uiteraard. Jij stelt zelf jouw pakket samen. Wellicht wil je geen ANWB Fietsverzekering en Pechhulp of Verlengde Garantie (alleen bij Panasonic of Impulse, bij Bosch krijg je dit er standaard bij). Dit kun je eenvoudig aan- en uitvinken in het aanvraagformulier. Zo bepaal je zelf jouw maandbedrag. Met het Gazelle Privé Plan kun je een nieuwe Gazelle aanschaffen op afbetaling, de financiering bij Volkswagen Pon Financial Services is daarom een vast onderdeel van het Gazelle Privé Plan. Wel kun je zelf de looptijd bepalen van de financiering, 24, 36 of 48 termijnen. 

  • Nee, je kunt je nieuwe Gazelle afhalen bij jouw geselecteerde Gazelle-dealer. Selecteer een Gazelle-dealer in het aanvraagformulier, hij neemt contact met je op voor het afhalen van de fiets. Wanneer je je fiets komt afhalen stelt de Gazelle-dealer je nieuwe fiets direct voor je af.

  • Bekijk hieronder wat er gebeurt na je aanvraag:  

    1. Je ontvangt van Gazelle een bevestiging van je financieringsaanvraag. Na deze aanvraag wordt direct de BKR-check gedaan. Op werkdagen ontvang je binnen vijf tot acht uur een e-mail met de BKR beoordeling.

    2. Wanneer de BKR is goedgekeurd, ontvang je binnen een aantal werkdagen het contract van Volkswagen Pon Financial Services. Wanneer de BKR is afgekeurd, ontvang je hiervan bericht via de e-mail. De aanvraag wordt dan gestopt.

    3. Stuur het contract zo snel mogelijk ondertekend retour naar Volkswagen Pon Financial Services. Lever hierbij de gevraagde financiële gegevens aan (kopie loonstrook, kopie identiteitsbewijs en ondertekend machtigingsformulier van zowel aanvrager als mede-aanvrager (indien van toepassing)).

    4. Wanneer het contract retour gestuurd en goedgekeurd is, ontvang je een bevestiging van Volkswagen Pon Financial Services. Zij verzorgen de financiering voor je aangevraagde Gazelle fiets. 

    5. Je gekozen fiets is besteld en wordt afgeleverd bij je gekozen dealer. De dealer maakt de fiets rijklaar en zal vervolgens contact met je opnemen wanneer je de fiets bij hem kunt ophalen.

    6. Bevestiging eerste betaling Gazelle fiets. Nadat je de fiets hebt opgehaald, start de maandelijkse automatische incasso. Ook ontvang je de factuur van de fiets voor je eigen administratie.
  • Ja het is mogelijk om je eigen accu te kiezen. Bij onze Bosch en Impulse fietsen krijg je standaard een zilveren accu. Bij Panasonic wordt altijd een bronzen accu geleverd. Je kunt bij het samenstellen van je elektrische fiets zelf je accu bepalen. Let op: dit verandert ook je maandbedrag. 

    Bekijk hier alle informatie over onze verschillende accu's.

  • Collectiviteitskorting is een korting die je bijvoorbeeld via je werkgever kunt krijgen. Dit kan alleen wanneer jouw werkgever hier met Gazelle een regeling in heeft getroffen en je dit via jouw werkgever gecommuniceerd hebt gekregen. De kortingscode ontvang je altijd vanuit jouw werkgever. 

  • Op basis van het consumentenrecht is 14 dagen bedenktijd ingevoerd, dit geldt vanaf het moment van tekenen. Het is namelijk belangrijk om zorgeloos te kunnen genieten van de fiets en er zeker van te zijn dat er een weloverwogen keuze is gemaakt. Lees in onze Algemene Voorwaarden hoe dit in zijn werk gaat. Bij twijfel graag contact opnemen met ons Customer Service Center: 0900 707 07 07. Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 – 17.00. 

    Vragen specifiek over de financiering van Volkswagen Pon Financial Services neem je contact op met: (033) 47 91 720 of via financieren@vwpfs.nl. Op werkdagen zijn zij geopend van 9.00 – 17.30 uur en op zaterdag van 10.00 – 16.00 uur. 

  • Je kunt altijd een proefrit maken bij een erkende Gazelle-dealer of bij het Gazelle Experience Center in Amersfoort.

  • De levertijd van een bepaalde fiets kun je zien wanneer je een fiets gaat bestellen. Het is afhankelijk van het gekozen model en uitvoering. 

  • Iedereen tot de maximale leeftijd van 78 jaar op verwachte einddatum van het contract kan een financiering aanvragen. Om te controleren of het contract financieel een verstandige keuze is toetsen wij je financiële situatie. Hiervoor vragen wij gegevens over het inkomen, de gezins- en woonsituatie en de huwelijkse staat van de aanvrager(s). Om de financiële situatie zo goed mogelijk in kaart te brengen vragen wij wanneer je getrouwd of samenwonend bent ook naar de (financiële) gegevens van je partner. Vul als getrouwde vrouw altijd je meisjesnaam in!

    Daarnaast raadplegen wij het BKR te Tiel. Dit betekent dat wij bij de aanvraag van de financiering navragen of er al een krediet geregistreerd is. Wij laten het de financiering als kredietovereenkomst registreren bij het BKR te Tiel.

     

     

  • Wanneer je een fiets besteld kun je je Gazelle-dealer selecteren. Zo zit er altijd een Gazelle Fietsenwinkel bij jou in de buurt waar de fiets kan worden afgeleverd. Deze dealer kun je tevens ook gebruiken voor een servicebeurt, onderhoud en garantie van je fiets. 

Betaling
  • Als je een financiering afsluit betaal je in 24, 36 of 48 maanden je financiering af aan Volkswagen Pon Financial Services. Volkswagen Pon Financial Services verstrekt je een lening om een nieuwe Gazelle aan te schaffen. Je hoeft geen aparte betalingen aan de ANWB of aan Gazelle te doen voor de verzekering, pechhulp of garantie. Dit bedrag wordt maandelijks van je rekening afgeschreven.

  • Het kan voorkomen dat de automatische incasso op een voor jou ongunstig moment wordt afgeschreven. Volkswagen Pon Financial Services probeert altijd een tweede automatische incasso te doen. Als het dan niet lukt om het bedrag af te schrijven wordt de betalingsachterstand geregistreerd bij het BKR.

  • Je kunt zelf de looptijd van de financiering bepalen bij het afsluiten. Kies ervoor om het bedrag in 24, 36 of 48 maanden af te lossen. 

  • Je betaalt een debetrentevoet van 6,9%. Jouw maandbedrag bestaat uit aflossing en rente. 

  • Ja, je kunt tussentijds extra aflossingen doen en ook vervroegd geheel aflossen. Hier zijn wel extra kosten aan verbonden. Als de resterende looptijd meer dan één jaar is dan zijn de kosten 1,0%, wanneer de looptijd minder dan één jaar is dan zijn de kosten 0,5%. Indien je hier meer over wilt weten staat dit duidelijk omschreven in de voorwaarden van Volkswagen Pon Financial Services die je bij jouw contract

  • Je kunt bij de financiering kiezen voor een looptijd van 24, 36 of 48 maanden. Dit betekent dat de financiering die je aangaat over die maanden uitgesmeerd wordt. De looptijd die je kiest geldt voor het afbetalen van je fiets, eventuele accu, de gekozen opties (verzekering, pechhulp, Verlengde Garantie) en de rente van de financiering. Het is niet mogelijk om verschillende looptijden van bijvoorbeeld de fiets en verzekering te hebben. 

ANWB Fietsverzekering en Pechhulp
  • Je nieuwe Gazelle wordt verzekerd tegen diefstal en schade. Bij het samenstellen van jouw financiering kies je zelf de looptijd van de financiering en dus ook direct van de ANWB Fietsverzekering en Pechhulp (mits je dit product afneemt). Dit betekent dat je bij diefstal weer de beschikking krijgt over een nieuwe fiets. Verder heb je recht op hulp bij pech onderweg van de ANWB. Indien mogelijk wordt de pech ter plekke verholpen (noodreparaties) en anders wordt je en/of je fiets gebracht naar een plek naar keuze.

  • De verzekering wordt ondergebracht bij de verzekeraar van de ANWB: Unigarant.

  • Met de ANWB Fietsverzekering ben je zolang als je financiering loopt verzekerd tegen diefstal en beschadiging en kun je in geval van pech onderweg gebruik maken van ANWB Pechhulp: 088 299 38 82. Bekijk hier de voorwaarden van deze verzekering

  • Je kunt de ANWB Fietsverzekering en ANWB Pechhulp eenvoudig aanvinken in het aanvraagformulier. Bereken op basis van je postcode de premie die je betaalt in je maandbedrag. 

  • De premie voor een fietsverzekering is mede afhankelijk van de plaats/regio waar je woont, type fiets en de waarde van je fiets. In de meeste gevallen ben je bij het zelf afsluiten meer premie kwijt.

  • Je nieuwe Gazelle wordt verzekerd tegen diefstal en schade, zolang jouw financiering loopt. Dit betekent dat je bij diefstal weer de beschikking krijgt over een nieuwe fiets. Verder heb je recht op hulp bij pech onderweg van de ANWB. Indien mogelijk wordt de pech ter plekke verholpen (noodreparaties) en anders wordt je en/of je fiets gebracht naar een plek naar keuze.

  • Met de ANWB Fietsverzekering is jouw fiets, zolang je financiering loopt, verzekerd tegen diefstal en schade. Mocht je Gazelle onverhoopt gestolen worden dan krijg je een nieuwe, zolang het Gazelle Privé Plan loopt. Als jouw Gazelle schade oploopt, dekt de verzekering in de meeste gevallen de reparatiekosten.

  • Je kunt gebruik maken van de ANWB Pechhulp als je verder dan drie kilometer van je (tijdelijke) woon- of vakantieadres bent en jouw fiets pech heeft bij normaal gebruik.

  • Ja, dat is mogelijk.

  • Dit is geen probleem. De doorlopende fietsverzekering is fietsgebonden en niet persoonsgebonden. Je kunt bij het aanschaffen van de financiering gewoon een nieuwe verzekering met pechhulp afsluiten voor je nieuwe fiets.

  • Meld je schade zo snel mogelijk bij ANWB. Dit kan online, telefonisch of schriftelijk. Meld de schade bij voorkeur online. Met online schade melden ben je verzekerd van de snelste afwikkeling bij schade aan jouw fiets. Zorg dat je altijd je polisnummer bij de hand hebt. Na een schademelding stuurt Unigarant binnen 10 werkdagen bericht. Vaak weet men met deze eerste reactie al óf en hoeveel er vergoed zal gaan worden. Soms is er meer informatie nodig. Dit is afhankelijk van de omstandigheden en het soort schade. Denk aan: meerdere betrokkenen (eenzijdige schade of niet); eventuele gewonden (letselschade). Wanneer de schade gedekt wordt kun je dit laten repareren bij je Gazelle-dealer. ANWB vergoedt de reparatienota aan jou.

    Heb je je schade al laten repareren? Meld dan na reparatie de schade bij ANWB. Zij zullen achteraf toetsen of de oorzaak van de schade gedekt was. Bij een positieve beoordeling keren zij vervolgens uit, eveneens op basis van de reparatienota. Deze kun je uploaden bij het maken van de online melding of meesturen via een schriftelijke melding. 

    Let op: er is sprake van een eigen risico van € 25.

  • Online
    Je kunt eenvoudig je schade melden op de website van Unigarant.

    Telefonisch
    Je kunt je schade ook telefonisch melden. Je kunt ons bereiken van maandag t/m vrijdag 08.30 tot 18.00 uur via 088 299 38 82. Je krijgt dan een keuzemenu. Wanneer je schade of diefstal wilt melden, houd dan je polisnummer bij de hand.

    Schriftelijk
    Je schade schriftelijk melden kan ook. Je kunt het schadeformulier downloaden op unigarant.nl. Vul het formulier volledig in en stuur deze op naar Unigarant, dan wikkelen zij de schade in een keer af.

    Adres Unigarant:
    Unigarant Verzekeringen
    Postbus 50000
    7900 RP Hoogeveen

  • Je kunt hiervoor contact opnemen met Unigarant, telefoonnummer: 0882692222. Houd je polisnummer bij de hand!

  • In geval van diefstal meld je dit bij ANWB. Doe ook altijd aangifte bij de politie. Zorg ervoor dat het framenummer van de fiets in de aangifte wordt opgenomen. Unigarant zal je vervolgens vragen om contact op te nemen met Gazelle om de nieuwe fiets in orde te maken. Bewaar je fietssleutels. Wij kunnen je namelijk vragen om deze naar ons op te sturen.

    Als alle stukken (aangiftepapieren politie, twee originele sleutels & aankoopbewijs fiets) zijn aangeleverd aan de verzekeraar, krijgt Gazelle een seintje van hen en zullen wij een nieuwe fiets in het systeem zetten. De Verlengde Garantie van de oude fiets loopt door. Deze termijn zullen wij aanhouden.

  • Na een schademelding neemt ANWB je schademelding in behandeling. Wat kun je van hen verwachten:

    Reactie na schademelding
    Na een schademelding sturen zij je gemiddeld binnen zeven, maar altijd binnen tien werkdagen bericht. Vaak weet je met deze eerste reactie al óf en hoeveel geld je krijgt. Soms is er meer informatie nodig. 

    Beoordeling van schademelding
    Bij het beoordelen van de schade kijkt ANWB of je op basis van jouw polisvoorwaarden recht hebt op een vergoeding. Hier kunnen vier mogelijke uitkomsten uitkomen:

    1. Je ontvangt informatie over de hoogte van de schadevergoeding: Je wordt door ANWB geïnformeerd over de hoogte van de schadevergoeding en hoe deze is vastgesteld. In geval van diefstal / total loss ontvang je de vergoeding in natura (zie polisvoorwaarden). Dat betekent dat je via Gazelle je nieuwe fiets kunt bestellen.

    2. ANWB heeft nog onvoldoende informatie voor behandeling: Zij kunnen nog geen beoordeling maken, omdat zij nog niet de beschikking hebben over alle informatie rondom de schade. De ontbrekende stukken of aanvullende informatie vragen zij schriftelijk bij je op. Je kunt de informatie per post opsturen naar onderstaand postadres:
    Unigarant Verzekeringen
    Postbus 50.000
    7900 RP  HOOGEVEEN

    Ook aangetekende poststukken kun je hier naar toesturen. Je kunt de ontbrekende of aanvullende documenten ook direct via de website van Unigarant uploaden.

    3. ANWB/Unigarant schakelt een expert in voor beoordeling: Zij kunnen zelf geen beoordeling maken en schakelen een schade-expert in. Je wordt hiervan vooraf op de hoogte gesteld. In geval van schade op medische gronden overleggen zij met een onafhankelijk medisch adviseur. Als de schade toedracht niet duidelijk is en er aanvullend onderzoek nodig is, maken zij gebruik van een onafhankelijk expertisebureau. Na ontvangst van het rapport van de schade-expert(s), nemen zij zo spoedig mogelijk contact met je op.

    4. Je schade wordt niet gedekt: je ontvangt geen schadevergoeding: Jouw schade wordt niet gedekt waardoor je geen vergoeding ontvangt. Hierover informeren zij je schriftelijk.

    Schade verhalen bij andere partijen
    Als je een vergoeding voor je schade hebt ontvangen, dan is het goed om te weten dat ANWB in sommige gevallen je schade verhalen bij andere partijen. Dit kan voorkomen op het moment dat je bij de ene verzekeraar een zorgpolis hebt afgesloten en bij een andere verzekeraar een reisverzekering. Je declareert bijvoorbeeld medische kosten. Je ontvangt van ANWB  rechtstreeks een vergoeding, maar zij verhalen de kosten op jouw zorgverzekering. Je hoeft hiervoor zelf niets te doen.

  • De premie van de ANWB Fietsverzekering en Pechhulp wordt berekend aan de hand van jouw gekozen fiets (e-bike of non e-bike), de waarde van je fiets (eventuele accu) en je postcode. Dit wordt in de berekening bij het samenstellen van je fiets direct juist berekend. 

  • Het is niet zo dat je automatisch lid bent van de ANWB bij het afsluiten van een financiering inclusief Verzekering en Pechhulp. Voor informatie over een lidmaatschap bij de ANWB kun je je wenden tot de Ledenadministratie van de ANWB.

  • Een fiets bestelt met financiering krijg je geen sleutelnummer. In overleg met de verzekering is besloten dat wij dit niet aanleveren, omdat wij bij het inboeken hier geen zicht op hebben.

Garantie
  • Gazelle geeft maar liefst tien jaar garantie tegen materiaal- en constructiefouten op het frame en op niet-verende voorvorken. Uiteraard bij normale behandeling, gebruik en onderhoud van de fiets. De garantie op verende voorvorken is vijf jaar. Voor lakwerk op frame en voorvork geldt een periode van vijf jaar. Voor de onderdelen op jouw fiets geldt een garantieperiode van twee jaar bij normaal gebruik en onderhoud.

    Bij alle e-bike modellen met een Panasonic voorwielmotor en modellen met een Impulse middenmotor kun je de garantie met twee jaar uitbreiden: Verlengde Garantie van Gazelle. Bekijk hier de algemene voorwaarden van onze Verlengde Garantie.

    Voor de exacte garantievoorwaarden verwijzen wij je graag naar de gebruikershandleiding die je bij aankoop ontvangt. Deze handleiding kan je ook vinden op de pagina HandleidingenVoor garantiebeoordelingen kun je altijd terecht bij de Gazelle-dealer.

  • De Verlengde Garantie heeft betrekking op materiaal- en / of constructiefouten met betrekking tot accu, motor, display, oplader, sensoren, controller en e-bike gerelateerde bekabeling. Defecten aan onderdelen die zijn veroorzaakt door een externe oorzaak bijv. door een verkeersongeval, valpartij of slijtage van normaal gebruik vallen buiten de garantie evenals normale slijtage van de accu.

  • Jouw Gazelle-dealer kan contact opnemen met onze afdeling Service & Garantie. 

  • De polis loopt steeds voor één jaar. Ongeveer een maand voor de vervaldatum ontvang je een nieuwe polis voor weer een jaar.

Staat jouw vraag er niet tussen?

Neem contact op met de Gazelle Consumentenservice via 0900 707 07 07. Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00 – 17.00. Ook zijn wij bereikbaar via Facebook, Twitter en Instagram.

Vragen specifiek over de ANWB Fietsverzekering of ANWB Pechhulp kun je bellen met de ANWB: 088 299 38 82.
Zij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 – 18.00 uur en op zaterdag van 10.00 – 16.00 uur.

De financiering wordt verstrekt door Volkswagen Bank GmbH handelend onder de naam Volkswagen Pon Financial Services, gevestigd te Amersfoort en ingeschreven in het Handelsregister onder nummer 32099980. Financieringsaanbieding op basis van een niet doorlopend krediet. Dienstenwijzer op aanvraag verkrijgbaar of download hem hier. Toetsing en registratie bij BKR te Tiel. Rentewijzigingen en drukfouten voorbehouden. Vragen specifiek over de financiering van Volkswagen Pon Financial Services neem je contact op met: (033) 47 91 720 of via financieren@vwpfs.nl. Op werkdagen zijn zij geopend van 9.00 – 17.30 uur en op zaterdag van 10.00 – 16.00 uur. 

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang elke maand het laatste fietsnieuws, tips over onderhoud van jouw Gazelle-fiets en acties en aanbiedingen.

Aanmelden voor de nieuwsbrief
E-mailadres is verplicht
E-mailadres is niet valide
Oeps er is iets fout gegaan.

Bedankt voor het inschrijven!

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang elke maand het laatste fietsnieuws, tips over onderhoud van jouw Gazelle-fiets en acties en aanbiedingen.

Aanmelden voor de nieuwsbrief
E-mailadres is verplicht
E-mailadres is niet valide
Oeps er is iets fout gegaan.

Bedankt voor het inschrijven!

Mijn opgeslagen fietsen
{{ item.Name }} {{ item.Name }} v.a. € {{ item.Price }},-
Mijn te vergelijken fietsen
{{ item.Name }} {{ item.Name }} v.a. € {{ item.Price }},-
Winkelmand {{ bikes.length }}
{{ bike.BikeModelName }} {{ bike.Config.FinanceType == FINANCE_TYPE.LEASE ? "Lease" : "Financieren" }} Voeg nog een fiets toe Bestellen